Grafisk profil Filmfaktisk

6388 e301b original
6390 94fb2 original
6392 e5f0d original
6393 f46e7 original
6394 5291e original
6397 253e3 original
6402 21387 original
6403 b47a2 original
6404 80202 original
6457 760dc original
Sendt inn av
Heydays AS
Kunde
Filmfaktisk
Bagrunn og målsetting Filmfaktisk er et relativt nytt produksjonsselskap stiftet i 2008. En inkluderende og hardtarbeidende gjeng med store ambisjoner og en brennende interesse for å skape film, være i felten og finne de gode lokasjone. Allerede i sine første driftsår har de jobbet for store aktører som DnBNOR, Helly Hansen, Farris, Felleskjøpet, Kondomeriet og Playstation, for å nevne noen. Målet for oppdraget var å tydeliggjøre Filmfaktisk som en annerledes utfordrer, med faglig tyngde og en hands-on approach kunden skal få ta del i. Konsept/idé/strategi Vi ønsket å vise Filmfaktisk sin tilstedeværelse i filmen, deres søken etter location og skape en identitet som kunne oppfordre til lek og faglig utfordrelse. Filmfaktisk er synlige i filmen, men på lerretet kommer historien først. Vi har latt typografien/logoen være en materialisering av selskapet og filmskaperene. I dette tilfellet et lysskilt som til nå har reist nærmere 1500 km og spilt en bakgrunnsrolle i over 12 kortfilmer (øker stadig). I disse filmene forteller Filmfaktisk historier, stemninger eller absurditeter - som til sammen viser selskapet som en mangefasettert utfordrer i bransjen. Konseptet bunner i en strøm av kortfilmer av forskjellig karakter som legges ut på web, sosiale medier etc. Denne konseptuelle rammen bruker Filmfaktisk for å utfordre både seg selv og de faglige normene. Resultatet er et bredt spekter av korte filmatiske opplevelser. Den grafiske utformingen, i all hovedsak typografi, er et resultat av skiltets utforming og begrensninger — en detaljering vi fant interessant. Typografien henter igjen skiltets egenskaper; dvs at svevende elementer som prikk over i, j osv. er koblet fast. Dette skaper en god kobling fra lerret til papir. På flater som tillater det gjengis logoen kun i spotlakk på trykk for å illustrere skiltet som er "ute på oppdrag", og gjerne finnes i stillbilder fra filmen. Det er på film magien skjer. Det er filmen som er viktig.

Bidragsytere

  • Martin Sanne Kristiansen
    Grafisk Design
  • Mathias Haddal Hovet
    Grafisk Design
  • Mathias Haddal Hovet
    Art Director
  • Martin Sanne Kristiansen
    Art Director
  • Martin Sanne Kristiansen
    Webdesign
  • Martin Sanne Kristiansen
    Webutvikling
  • Filmfaktisk
    Produksjonsbyrå