Grilstad Butcher

45986 acac7 original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Grilstad
Medieplassering
Tilgjengelig i norske matbutikker
Bakgrunn: Som en av Norges største produsenter av kjøttprodukter ønsket Grilstad å lansere en premium frossen burger. Grilstad kontaktet oss for utvikling av identitet, konsept og pakningsdesign. Tradisjonelt plasseres premium-produkter i dette segmentet, i ferskvarehyllen, ikke i frysedisken. Ved lansering vant burgeren Gull i NM i Kjøttprodukter, i klassen Grill, og Butcher-konseptet ble ganske snart utvidet til overbærende konsept og seriedesign for flere premium kjøttprodukter. Konsept: Vi skapte en kredibel avsender i den tradisjonelle slakteren som kan sitt fag, The Butcher. Vi ville posisjonere Butcher Burger som et kvalitetsprodukt som overgår forventningene til fryste burgere, med mål om å fange interessen til burger-, grill- og kjøttentusiastene. The devil is in the details: Produktet er av beste kvalitet - en tykk, smaksrik og saftig burger for den som vil hengi seg til en «djevelsk god» smaksopplevelse. Her benyttet vi dramaturgiske grep; gaffelen som spidder burgeren gir assosiasjoner til et sett av horn på pakningens topp, og «Devilicious taste» fungerer som oppsummerende, avsluttende tekst. I konseptets overordnede utrykk forente vi det visuelle språket til tradisjonelle slakterier og deres assosierte stempel, typografi, folie- og tre-tekstur - med iøynefallende former og illustrasjoner som spiller på moderne håndverk og kvalitet.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Morten Throndsen
    Grafisk Design
  • Marianne Johnsen
    Grafisk Design
  • Eia Grødal
    Grafisk Design
  • Susanne Munch-Rasmussen
    Prosjektleder
  • Susanne Munch-Rasmussen
    Konsulent
  • Lisa Westgaard/Tinagent.no
    Fotograf