Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Til lanseringen av «Jernulven», den første boken i Siri Pettersens Vardari-trilogi, ønsket Gyldendal en boktrailer. Filmen skulle brukes i Gyldendals nettsider, nyhetsbrev, samt i sosiale medier. Filmen skulle også gjøres tilgjengelig for bokhandlerkjeder som ønsket å benytte seg av materiellet. Det var et mål å unngå å avsløre for mye av handlingen i boken, og boktraileren skulle heller ikke legge for sterke føringer for tid, sted og rom.
Vår løsning ble tre korte filmsnutter som tok utgangspunkt i forsiden til boken. Vi skapte et rikt bilde- og lydunivers som tror gir bort akkurat nok til at man får lyst til å lese boken, og akkurat så lite at leseren selv kan begynne å fantasere seg inn i sitt eget univers. Musikken ble komponert av Manus’ egen huskomponist, Håkon Sollund. Det var et klart mål for oss at soundtracket til traileren skulle være lett gjenkjennelig, og at det skulle kunne brukes selvstendig i promotering av boken, for eksempel på eventer.