Hafslund blir Fortum

Mvv L Awg R 22 H Sblir Fortum board
Sendt inn av
Atyp AS
Kunde
Fortum
Våren 2022 ble Hafslund Strøm en del av Fortum. Vår oppgave ble å informere om at Hafslund Strøm forsvant, og at Fortum ville bli større og bedre. Den viktigste målgruppen var Hafslund Strøm-kundene som skulle få vite at de fortsatt var i trygge hender – selv om farger og logo på fakturaen ville endre seg. I reklamefilmen dramatiserte vi at blått nå ble til grønt, men dette er jo vanskelig å vise på radio. Derfor bestemte vi oss for å fortelle lytterne hvordan filmen så ut. Selvfølgelig med intensitet og innlevelse, slik vi ville gjort til sidemannen i lunsjen. Men hvorfor begrense seg til én film når lyd gjør det så enkelt å lage mange? Mens vi var i gang fant vi på noen flere filmer som også ble gjenfortalt på samme måte. Dermed fikk kampanjen en stor og fin samling av kostbare filmer – på radio.

Bidragsytere

  • Kristoffer Reppen
    AD
  • Sigurd Solberg
    Tekstforfatter
  • Marius Jensen
    Atyp
  • Anja Kristiansen
    Prosjektleder
  • Morten Willumsen
    Branding & Communication Manager
  • Iselin Klev
    Brand Activation Manager
  • Tobias Gausemel Backe
    Content Creator
  • Eli Storlie Bergsmark
    Marketeer
  • Eskil Paus
    Regi
  • Magnus Andersen
    Tekniker
  • Elisabeth Andonov
    Produsent