Hamisi

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Fellesjuice
Medieplassering
TV og nett
Medalje
Gullblyanten 2012
Diplom, Drikkevarer
En samfunnsrolle som tradisjonelt har hatt mange solstråler i rekkene, har vært bussjåførene rundt om i landet. Av ulike årsaker har det de senere årene blitt stadig lengre mellom de folkekjære humørsprederne i dette yrket, og tilsvarende kortere mellom hver tweet eller nyhetssak om sjåfører som kjører fra passasjerer, spruter på fotgjengere, kjører uforsvarlig - kort sagt alt det motsatte av sol. Sunniva satte seg fore å få tilbake bussjåføren med sol i sinnet. I en rekke ulike kanaler presenterte vi prosjektet, og ba publikum om tips. Jakten førte oss til Hamisi, sannsynligvis Norges blideste mann. Han hadde alt som skulle til for å bli den perfekte formidler av sol i sinnet fra bak et bussratt. Eneste problem var at han ikke kunne kjøre buss. Resten av kampanjen handlet om å sørge for at Hamisi fikk opplæring, greide å ta lappen og fikk jobb som bussjåfør. Hele prosessen ble filmet, og resultatet ble en minidokumentarserie på tre episoder for nett.

Bidragsytere

  • Tore Woll
    Tekstforfatter
  • Erlend Klouman Høiner
    Art Director
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Jens Petter Aarhus
    Art Director
  • Janne Espevalen
    Konsulent
  • Camilla von Borcke
    Prosjektleder
  • Andreas Lisberg (Bom bom)
    Regissør
  • Line Eide-Fredriksen
    Ansvarlig hos kunde
  • Paradox
    Produksjonsbyrå
  • Jannecke Nordskog
    Producer
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer