Hansa Spesial

9130 cd60c original
9133 c0fec original
9136 44869 original
9139 d9c01 original
9142 a8ebe original
12238 6173b original
Sendt inn av
Scandinavian Design Group
Kunde
Hansa Borg Bryggerier AS
De siste årene har interessen for spesialøl og andre typer øl har vært i sterk vekst. “Øl er den nye vinen” har blitt sagt. Utgangspunktet for prosjektet var å utvikle en spesialøl-serie bestående av Bayer, Sterkøl, IPA og Hveteøl. Dette er en serie for folk som ønsker noe i tillegg til de lyse, lettdrikkelige øl-variantene. Øl som drikkes for smakens skyld og gjerne sammen med mat. Hansa er et merke med lange tradisjoner og en stolt historie og det er derfor naturlig å tilby et sortiment som treffer både bredt og smalt. Der hovedserien, Pils, Fatøl, Premium, treffer i bredden, går Spesial-serien inn i et smalere segment. I et marked hvor det er totalforbud mot alkoholreklame er det helt avgjørende med et pakningsdesign som bygger og selger merkevaren i butikk, uten støtte av markedsaktiviteter. Designuttrykket på Hansa Spesial-serien skulle ha en familietilhørighet til øvrig sortiment. Hovedlinjene i den stramme, rene Hansa designen er videreført samtidig som man har justert og lagt til enkelte elementer som kommuniserer tradisjon og bryggerihåndverk. Et særpreg i serien er at Hansa-skjoldet har tatt plassen til den karakteristiske Hansa H-en. På denne måte beholder man tydelig Hansa som avsender samtidig som det fremstår som noe nytt og eget.

Bidragsytere

  • Eirik Seu Stokkmo
    Kreativ leder
  • Eirik Seu Stokkmo
    Grafisk Design
  • Erling Norderud Hansen
    Grafisk Design
  • Mathias Disen
    Grafisk Design
  • Evelyn Irene Wulff
    Prosjektleder
  • Annie Myhre
    Konsulent
  • Maren Olsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Alf Helge Halland
    Ansvarlig hos kunde
  • Eirik Abelsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Alexander Nordvik
    Ansvarlig hos kunde