Harbour to home

45476 5d0f4 original
45479 6e1b0 original
45482 d0dd1 original
45485 b1560 original
45488 be94b original
45491 6b2a7 original
45494 422bd original
45497 48a8c original
45500 9ff28 original
45503 575c2 original
Sendt inn av
Kind
Kunde
Babord Group
Medieplassering
Nettside og sosiale medier
Med sammenslåingen av de maritime veteranene Torbas, Seaprime Group og Lyng Group ble det behov for et et nytt brand. Ordet babord stammer fra norrønt bak (bak) og borð (kant). På de tradisjonelle båtene var roret plassert på styrbord side av fartøyet - mens babord var plassen bak rormannen. I denne posisjonen ble rormannen ansett for å være kapteinens sikkerhet, og var i hovedsak mannskapet og fartøyets verge. Inspirasjonen til konseptet og det visuelle utrykket er hentet fra forholdet mellom fiskeren som reiste ut på havet i all slags vær og om konen som ble igjen hjemme. Fiskerkonen representerer den ukjente bautaen i norsk fisketradisjon. Hun er sikkerheten, varmen og styrken i familiens trygge havn – hjemmet. Alltid med et håp om at fiskeren holder det han har lovet – å komme trygt hjem fra havet.

Bidragsytere

  • Tom Emil Olsen
    Kreativ leder
  • Carl Bugge
    Annet (må beskrives)
  • Robinsson Cravents
    Annet (må beskrives)
  • Agnieszka Gawlik
    Grafisk Design
  • Kristine Flatland
    Grafisk Design
  • Michal Leonczuk
    Annet (må beskrives)
  • Jan Willy Skjølberg
    Konsulent
  • Thomas Danielsen
    Konsulent
  • Emil Olsen
    Annet (må beskrives)
  • Christoffer Meyer
    Fotograf
  • Simon Tonev
    Fotograf
  • Beate Myren Romslo
    Prosjektleder
  • Ann Kristin Michelsen
    Prosjektleder
  • Knut Harald Longva
    Annet (må beskrives)