Helt ny is på gammeldags vis.

45998 e41ea original
46001 9e873 original
46004 6c67e original
46010 58393 original
46013 fa743 original
46022 5eb2d original
46028 ddc7a original
47108 f50d3 original
Sendt inn av
ANTI AS
Kunde
Hennig-Olsen Iskrem
Medalje
Gullblyanten 2018
Sølv, Pakningsdesign
Hennig-Olsen har en stolt tradisjon for å lage ekte og naturlig iskrem. Helt siden 1924 har de vært en kvalitetsleverandør i Norge, men økt konkurranse fra nye aktører utfordrer merkevarens posisjon. Derfor ønsket de å utvikle en ny serie, som kunne appellere til en yngre målgruppe - samtidig som den også kunne manifestere merkevarens historie. Problemstilling: Hvordan utnytte den autentiske historien til Hennig-Olsen, og skape et super-premium konsept som appellerer til en yngre målgruppe? Helt ny is på gammeldags vis. Ved å skru ned tempo i produksjonen med over 50 prosent har Hennig-Olsen laget en iskrem slik de gjorde før produksjonen ble industrialisert. Så når vi skulle utvikle en visuell identitet og pakningsdesign har vi tatt med oss produktfilosofien inn i designet og latt oss inspirere fra tiden hvor man lagde ting som tok litt tid, og ble presentert uten for fancy triks eller detaljer. Derfor har vi landet på et deskriptivt navn med et sobert uttrykk uten for mange teknikker eller nykker. Vi har fremhevet mange av de gamle elementene fra Hennig-Olsens lange historie på selve pakningen og lagt til en stilisert illustrasjon av iskremkulen. Totalen har ydmyke nikk til historien, men oppleves ikke gammeldags.

Bidragsytere

  • Mats Ottdal
    Kreativ leder
  • Gaute Tenold Aase
    Kreativ leder
  • Martine Strøm
    Grafisk Design
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Hege Skraastad
    Prosjektleder
  • Janicke Sæther
    Prosjektleder
  • Marianne Høy Erikstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Rino Martinsen
    Grafisk Design
  • Jens Haugen
    Fotograf
  • Magnus Vanem
    Fotograf