Hennig-Olsen visuell identitet

39381 76dd6 original
39393 96c7a original
39399 197d9 original
39411 f7ce8 original
39414 a27ec original
39420 8a3c8 original
39429 d2423 original
39447 3d222 original
39492 fbc35 original
39495 8c943 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Hennig-Olsen
PROSJEKTBESKRIVELSE Hennig-Olsen er en av landets mest tradisjonsrike og folkekjære merkevarer. Helt siden 1924 har de vært kremen av iskrem, og hatt en sterk posisjon i markedet. For å forsterke denne posisjonen fikk merkevaren et visuelt løft i 2016. For å møte konkurransen i markedet og fornye merkevaren ble det iverksatt et prosjekt med mål om å forynge og øke premiumpersepsjonen av merkevaren. Utfordringen var å vekte den tradisjonelle arven mot det nye og moderne på en troverdig måte. KONSEPT OG LØSNING Forynge og forsterke en folkekjær klassiker. Løsningen har med en forenklet form et tydelig nikk til historien, men med en fornyet egenart. Ved å bue linjen på skålen i logoen omformet vi den til et smil som ga formen mer umiddelbare positive assosiasjoner og et tydelig svar på konseptet, Iskremlykke. I tillegg ryddet vi i fargekombinasjonene i uttrykket slik at de tar et tydeligere strategisk eierskap til rødfargen og blir enklere å implementere på alle flater. Vi tok også bort alle unødige elementer og tekniske nykker for å gjøre den renere og enklere. I kombinasjon med et nytt typesnitt skapte dette en helhet som fremstår mer moderne og fleksibelt.

Bidragsytere

  • Mats Ottdal
    Kreativ leder
  • Gaute Tenold Aase
    Kreativ leder
  • Martine Strøm
    Grafisk Design
  • Daniel Lied
    Grafisk Design
  • Hege Skraastad
    Prosjektleder
  • Janicke Sæther
    Prosjektleder
  • Rino Martinsen
    Grafisk Design
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Kenneth Pedersen
    Konsulent
  • Merete Haugå
    Ansvarlig hos kunde
  • Lillian Hall
    Ansvarlig hos kunde
  • Jens Haugen
    Fotograf