Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
PROSJEKTBESKRIVELSE
Hennig-Olsen er en av landets mest tradisjonsrike og folkekjære merkevarer.
Helt siden 1924 har de vært kremen av iskrem, og hatt en sterk posisjon i markedet. For å forsterke denne posisjonen fikk merkevaren et visuelt løft i 2016. For å møte konkurransen i markedet og fornye merkevaren ble det iverksatt et prosjekt med mål om å forynge og øke premiumpersepsjonen av merkevaren. Utfordringen var å vekte den tradisjonelle arven mot det nye og moderne på en troverdig måte.
KONSEPT OG LØSNING
Forynge og forsterke en folkekjær klassiker.
Løsningen har med en forenklet form et tydelig nikk til historien, men med en fornyet egenart. Ved å bue linjen på skålen i logoen omformet vi den til et smil som ga formen mer umiddelbare positive assosiasjoner og et tydelig svar på konseptet, Iskremlykke. I tillegg ryddet vi i fargekombinasjonene i uttrykket slik at de tar et tydeligere strategisk eierskap til rødfargen og blir enklere å implementere på alle flater. Vi tok også bort alle unødige elementer og
tekniske nykker for å gjøre den renere og enklere. I kombinasjon med et nytt typesnitt skapte dette en helhet som fremstår mer moderne og fleksibelt.