Hero

Sendt inn av
Melvær&Co
Kunde
Hero
Ekstern url
http://hero.no/
Hero er Norges største private aktør innen mottak, opplæring og integrering av flyktninger. De ønsket en ny visuell identitet som skulle speile det nære samspillet de som profesjonell leverandør har med enkeltmenneskene de jobber med å hjelpe. De møter hver flyktning som individ. Løsningen ble en dynamisk logo som bygger på to elementer: 1. Hero, satt opp i stram typografi, representerer den solide og konstante organisasjonen. 2. Et dynamisk mønster av prikker og myke former skal symbolisere menneskene Hero jobber med. Samtidig er Hero sterkt preget av en global virkelighet i konstant endring. Derfor endrer logoen seg også, i takt med verdensbildet Hero forholder seg til. I digitale flater (hero.no) genereres prikkemønsteret fortløpende ut fra reell flyktningestatistikk og migrasjonsmønsteret i åtte europeiske land. Heros mangfold inspirerte fargevalget. Logoen består av av lilla (organisasjonen) og grønt (menneskene de jobber for). Der disse overlapper, oppstår den opprinnelige blåfargen som har fulgt Hero siden oppstarten i 1987. Denne symboliserer at Hero ikke er komplett uten begge elementene. I tillegg til dynamisk logo på nettsiden, er logoen animert til bruk i andre digitale flater (mail, powerpoint etc.). En statisk versjon av logo brukes i trykkmateriell.

Bidragsytere

  • Ida Kristine Hatleskog og Sanda Zahirovic
    Art Director
  • Bjørn Ragnar Bastiansen
    Tekstforfatter
  • Ida Kristine Hatleskog
    Grafisk Design
  • Peanuts
    Webutvikling
  • Borghild Marie Kvale
    Konsulent
  • Hilde Klausen
    Prosjektleder
  • Kjartan Dirdal og Tor Brekke
    Ansvarlig hos kunde
  • Anders Almås
    Annet (må beskrives)
  • Andreas Melvær
    Annet (må beskrives)
  • Ida Kristine Hatleskog og Bernt Henrik Kommedal
    Webdesign
  • Ida Kristine Hatleskog og Kristine Rimestad
    Annet (må beskrives)