HONK

Oj EA Myvj ARTD C02 Billboard 001 pink
Oj EA Myvj Sign on Building Mockup
Oj EA Myvj Honk 08
Oj EA Myvj MM Laptop LT G 01
Oj EA Myvj Posters
Oj EA Myvj MM Phone PH G 01
Sendt inn av
Bleed
Kunde
Finn
Abonnement er spådd å bli en viktig del av samfunnstrenden “mobilitet” i årene fremover. Enten man fokuserer på miljø, frihet, eller å ha den siste bilen, er inngangen til abonnemet mange. FINN er allerede Norges største markedsplass for bil, og sammen har vi utviklet HONK – en plattform som samler alle de ulike tilbyderne av abonnementer under ett tak. Plattformen er Schibsteds første satsing på å lage en skandinavisk merkevare, som både skal stå stødig selvstendig, men også fungere som en tjeneste hos FINN her i Norge, og Blocket i Sverige. HONK skal være en leken og vennlig merkevare, som fokuserer på livsstil, fleksibilitet og enkelhet snarere enn biler som sådan. Merkevaren er utviklet for å skille seg tydelig ut i kategoriene ‘bil’ og ‘markedsplass’, samtidig som farger og elementer skal fungere innenfor FINNs rammer. Gjennom illustrasjonsuniverset understrekes det bekymringsløse liv uten uventede kostnader eller forpliktelser, og plasserer bilens rolle i brukerens liv. Logoen fungerer alene, men er også tydelig i informasjonsstrukturen til FINN. I sum gjør designsystemet det mulig å kommunisere tilpasset bruksområder, målgrupper, livssituasjoner og sesonger, på en enkel og intuitiv måte.

Bidragsytere

  • Svein Haakon Lia
    Kreativ Leder
  • Lucie Moriceau
    Designer/Illustratør
  • Madeleine Skjelland Eriksen
    Senior designer
  • Christoffer Nøkleby
    Strateg
  • Ingunn Garthus
    Prosjektleder