Høres godt ut

Sendt inn av
Nord DDB Oslo
Kunde
Godtlevert
Maten i matreklame er alltid perfekt. Grønnsaker som knaser under kniven, smør som bobler opp under en saftig biff og urtesaus som daler grasiøst over den perfekt kokte fiskefileten. Til og med menneskene i matreklamen er perfekte, der familien alltid sitter samlet rundt et vakkert dekket bord, mens de nyter maten og hverandres selskap i harmoni… Ikke akkurat hverdagskost for oss med barn. For blant hverdagens stress, rot og tidstyver er det vanskelig å finne tid og ro til å både handle, lage og spise en middag sammen med familien. Så da vi skulle fortelle småbarnsfamilier om “favorittkassen” fra Godtlevert, valgte vi å være ærlige. Helt ærlige. Vi ga ekte barnefamilier lydopptaksutstyr og ba de spille inn lyden av en helt vanlig hverdagsmiddag. Og gjett hva: det vi fikk tilbake var ikke lyden av smør som freste i pannen, eller musestille barn. Nei, det vi fikk var lyden av familier som pratet med mat i munn, om alt fra rumpe til oppussing. Det var latter, skrik og kniver som hvinte i møtet med asjetten. Lyden av tid sammen.

Bidragsytere

  • Zakarias Nadir
    Art Director
  • Glenn Haugen
    Tekstforfatter
  • Frank Nystuen
    Creative Director
  • Julie Henriette Stenberg
    Prosjektleder
  • Guro Berndtsson Sanders
    Rådgiver
  • Eddie D'sa
    Rådgiver
  • Eskil Paus
    Regi
  • Magnus Andersen
    Lydtekniker