HOVEDSPONSOR AV HVERDAGENS ATLETER

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Tine
Medieplassering
Facebook, Instagram, Youtube
Medalje
Gullblyanten 2014
Diplom, Sosiale medier
Tine YT har troverdighet på ernæringsfeltet, men hvordan overbeviser man det norske folk om at YT ikke kun er for toppidrettsutøvere? Vi valgte å endre sponsorstrategien til YT. På en pressekonferanse på facebook annonserte sponsorsjefen i Tine at det ikke lenger handlet om profesjonelle, i stedet skulle vi i løpet av de neste fem ukene finne 100 nye sponsorobjekter. Hverdagsatleter som fortjente ekstra støtte. Med en hverdagsatlet som frontfigur startet vi jakten på facebook, instagram, youtube og i web-bannere. Hver sponsorpakke kunne med spesialskrevne bannere og poster bli rettet mot forskjellige målgrupper. I løpet av fem uker fikk vi inn 11 187 skriftlige søknader på kampanjesiden. Mange av dem på flere A4-sider. Historiene til de nye sponsorobjektene ble matet ut til fb-følgere våre, og motiverte enda flere til å søke. På instagram laget vi en egen ytsponsmeg-hashtag med et tilhørende sponsorat. Slik spredde ryktet om muligheten seg uten at vi trengte å bruke særlig med midler på oppsponsing. 32 958 likes, kommentarer, delinger og lenkeklikk på Facebook Gjennomsnittlig organisk rekkevidde økte med 15 284% 1 635 nye Facebook-følgere Salget av YT-produkter hadde en verdiøkning på 13% i kampanjeperioden. De nye sponsorobjektene er nå basen i vår kommunikasjon. Hanna (15), sponset med SWIX smørekoffert, er allerede frontfigur for YTs Nyttårskampanje.

Bidragsytere

  • Pia Ølstad
    Art Director
  • Sveinung Arnestad
    Tekstforfatter
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • SMFB Engine
    Produksjonsbyrå
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)