Høydepunkter

7957 29644 original
Sendt inn av
Werksemd
Kunde
Stavanger Symfoniorkester
Medieplassering
Plakat og folder
Medalje
Gullblyanten 2012
Diplom, Design - Print
Romantiske drama, katolsk messe, lyden av verdenshavene, Broadway og Charlie Chaplin. Stavanger Symfoniorkester flytter inn i nytt konserthus i høst og viser gjennom sesongen 2012/13 hvilket mangefasettert instrument et symfoniorkester kan være. Oppgave: En visuelt innbydende profilering som inviterer til en ny sesong med SSO. Åpne orkesteret opp for nye målgrupper. Løsning: SSOs logo har resonans i seg, og kan minne om lydbølger eller ekko som gir gjenklang av en cymbal. Uansett hvordan man leser logoen, ville vi at den skulle skape et ekko eller en resonans gjennom en streng grafisk repetisjon av logoen i form av runde former for hver konsert/forestilling. Det visuelle skulle på en lett og uhøytidelig måte akkompagnere påstanden om at et symfoniorkester kan være et mangefasettert instrument, med andre ord vise bredden av programmet med appell til et mye bredere publikum enn mange skulle tro.

Bidragsytere

  • Gaute Aadnesen
    Ansvarlig hos kunde
  • Nina Elisabeth Børke
    Grafisk Design
  • Nina Elisabeth Børke
    Illustrasjon
  • Nina Elisabeth Børke
    Tekstforfatter