Hva gir man til den som har alt?

Sendt inn av
TRY
Kunde
Røde Kors
Medieplassering
Facebook
Problemstilling: Syria stod i brann høsten 2016, og millioner av mennesker på flukt manglet mat og klær. Røde kors var en av mange organisasjoner som ønsket å bruke julen til å samle inn penger til mennesker på flukt. Hvert år gjøres dette i form av gavekort. Innsikt: • 80% av nordmenn oppgir at de i større eller mindre grad får julegaver de ikke hadde behov for. • Mange kjenner seg igjen i at det kan være krevende å finne en passende julegave til «noen som har alt». Innkjøp av pliktgaver oppleves nesten som en nødvendig byrde. • Mange vil trolig også raskt kjenne seg igjen i en situasjon der de rett før jul febrilsk er på jakt etter en artig gave til noen som allerede har alt. Løsningen ble en kolleksjon med nye Røde Kors-gavekort i serien ”Gaven til den som har alt” og filmer som promoterte disse på Facebook. Resultat: Kampanjen ga i følge Røde Kors svært høye konverteringstall. I 2016 traff vi en nerve med denne dramatiseringen da de i november og desember solgte 60% flere gavekort enn tidligere år.

Bidragsytere

  • Caroline Ekrem
    Tekstforfatter
  • Sara Marie Hødnebø
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Preben Moan
    Art Director
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Even Hafnor
    Regissør
  • Mette Waaberg
    Producer
  • Martin Myhre
    Prosjektleder
  • Patrick Larsgaard
    Klipp
  • Nina Elisabeth Larsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Ellen Johnsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design