Hva skal vi leve av i fremtiden?

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norges sjømatråd
Medieplassering
TV2, TVN med tilhørende underkanaler
BAKGRUNN Målet med kampanjen er å få nordmenn til å se hvor stor verdiskaping oppdrettsnæringen vil stå for i framtiden. Sjømat (70% lakseoppdrett) er med all sannsynlighet den næringen som vil overta etter oljen. Regjeringen har uttalt at man ønsker en femdobling av produksjon frem mot 2050. Det er relativt lav kunnskap om sjømatindustrien blant nordmenn flest. I tillegg sliter næringen med dårlig omdømme. Norges sjømatråd ønsket derfor å fortelle om potensialet til lakseoppdrett, og bruke filmene som en inngang til å fortelle hva man gjør for å rydde opp i utfordringene. INNSIKT Det finnes en svak uro hos nordmenn med tanke på hva Norge skal leve av når oljen tar slutt. Stadig vekk omtales nye oppfinnelser, ting og idéer som den nye oljen, men er klar over om hva som faktisk KAN bli den nye oljen. IDE: I en serie filmer er vi flue på veggen på ulike workshops hvor temaet er ”Hva skal Norge leve av etter oljen”. Deltakerne kommer stadig opp med nye idéer, men evner ikke å se at løsningen allerede ligger rett foran nesen på dem.

Bidragsytere

  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Preben Moan
    Art Director
  • Helge Gjertveit
    Konsulent
  • Eline Rønneberg Vik
    Prosjektleder
  • Heimlich
    Produksjonsbyrå
  • Kristian Hajdu
    Producer
  • Steinar Borge
    Regissør
  • Bjørn-Erik Stabell
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristin Pettersen
    Ansvarlig hos kunde