Hverdagen snudd på hodet

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Geelmuyden Kiese for Geelmuyden Kiese
Medieplassering
Helsides annonse i Dagens Næringsliv og Aftenposten
Dagen etter stortingsvalget satte Geelmuyden Kiese inn en helsides stillingsannonse i Dagens Næringsliv og Aftenposten, der vi søkte etter tidligere statsråder, stortingsrepresentanter og statssekretærer. Etter all oppmerksomheten rundt PR-bransjens makt og lobbyvirksomhet, så vi en mulighet i å kapitalisere og ta eierskap til at Geelmuyden Kiese er det naturlige valget for politikere etter tiden på Stortinget. Vi ønsket å sette fotavtrykk og bli det kommunikasjonsbyrået som ble mest omtalt i media, samtidig som vi rekrutterte noen av Norges fremste politikere. Etter at annonsen var på trykk var det bare for GK å lene seg tilbake, bli intervjuet og nyte oppmerksomheten i media. I de første timene etter at annonsen var publisert, eksploderte reaksjonene i sosiale medier. Telefonen til administrerende direktør, Andreas Wabø, ringte ustanselig fra blant annet TV2 Nyhetskanalen og Aftenposten, som ville vite bakgrunnen for annonsen og hvilke politikere vi var ute etter. I tillegg ble vi kontaktet av fem toppolitikere og 25 andre relevante jobbsøkere, som ville forhøre seg nærmere om stillingsannonsen. Geelmuyden Kiese fikk gratis avisoppslag i 8 aviser gjennom hele uken, og det hele ble avsluttet med at NRKs flaggskip Nytt på Nytt omtalte annonsen to fredager på rad.

Bidragsytere

  • Morten Hofgaard Jørstad
    Annet (må beskrives)
  • Kim Thuen
    Tekstforfatter
  • Jakob Tvedt Jr
    Art Director
  • Vidar Singh
    Kreativ leder
  • Ida Marie Fottland
    Prosjektleder
  • Andreas Wabø
    Ansvarlig hos kunde