Hyper

Xpy Q Gvdl Hyper visueller samlet
Xpy Q Gvdl Hyper flasker
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Hyper
Reklamebyrået Hyper (Tidl Hyperredink) har fått nytt navn og ny identitet. Identiteten gjenspeiler de mange fagfeltene og byråets unike arbeidsmetodikk. Former, farger og typografi er valgt for å illustrere et trygt og kompetansetungt utgangspunkt, som samtidig er smidig, kreativt og uhøytidelig.<br /><br />Logoen (én hovedlogo + varianter), er dynamisk og fleksibel, skapt for justering og videreutvikling. Den skal ikke bare kunne bevege og snu på seg, men regelrett forme seg etter universet den til enhver tid forholder seg til. Nye Hyper skal tenke nytt og flytte grenser, og profilen skal gi assosiasjoner til nettopp dette. <br /><br />Fargene gjenspeiler Hypers verdier, og er basert på innsikt om fargenes betydning og hva de trigger i oss. Samlet oppsummerer fargepaletten Hypers historie, posisjon og metodikk. Lysegrønn, lilla og petroleum kombinert med lys gul for en frisk, vital og vennlig palett. Mer digital enn organisk. Dristig mot dempet og formell. <br /><br />Når det gjelder animasjon og bevegelse i profilen, var målet å finne grep som var så effektive og ukompliserte at de kunne brukes gjennomgående på alle former i alle digitale flater. Grepet ble å ta tak i logoens horisontale forskyvning, og gi den et stramt og konsist bevegelsesmønster i raske «rykk» for et solid og ryddig inntrykk.

Bidragsytere

  • Heidi Lagerløv
    designer
  • Cathrine Pangopaulos
    designer
  • Frøydis Hanssen-Bauer
    designer
  • Ronald Kabicek
    Motion designer
  • Jonas Helgeneset
    UX-designer
  • Nilske Passmann
    Prosjektleder
  • Jan-Otto Jacobsen
    Rådgiver
  • Kathrin Myrvang
    Markedssjef
  • Henriette Leikanger
    byråleder