I kveld skal vi ikke

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
TV 2
Medieplassering
Twitter
Tv 2 Zebra utviklet en ny og mer maskulin profil og programtilbudet ble forsterket med typiske «macho» programmer. Historien om profilendringen ble fortalt gjennom små stikk både til moderkanalens og konkurrentenes mer eller mindre feminine programmer fortalte vi om Zebra sine storsatsinger gjennom først og fremst å fortelle hva Zebra IKKE skulle bli. ”I kveld skal vi ikke” ble først profilert i tradisjonelle medier. Senere dyrket sammen med folk på sosiale medier. Basert på forskjellige søk i sosiale medier ble all prat om TV relaterte ting observert og brukt som utgangspunkt for å videreutvikle og involvere folk i historiefortellingen. Det ble skapt og publisert innhold i form av tekst, bilder, grafikk og videoer på Twitter og Facebook. Både som svar, direkte beskjeder og del av eksisterende TV relaterte samtaler. Noe innhold ble produsert i forkant, men den største mengden innhold ble produsert og distribuert i sanntid. Emneordet #ikveldskalviikke ble Norges mest omtalte emne på Twitter og emneordene #2vikings, #2sonsofanarchy, #tv2zebra var de mest omtalte emnene av alle TV relaterte ting i løpet av kampanjedagene. 60% av all omtale av TV programmer dag 2, nyheter ikke inkludert, var om TV 2 Zebra og historien ”I kveld skal vi ikke” Rekkevidde totalt 691 012 innenfor sosiale nettverk.

Bidragsytere

  • Øivind Kristiansen
    Art Director
  • Jørgen W. Bjerke
    Konsulent
  • Fredrik Myhre
    Grafisk Design
  • Morten Vikanes
    Annet (må beskrives)
  • Anna Røkenes
    Ansvarlig hos kunde
  • Johanna Lee Bent
    Ansvarlig hos kunde
  • Karl Bryhn
    Grafisk Design
  • Marius Zaccarihassen
    Konsulent
  • Jørgen Gjærum
    Kreativ leder
  • Fredrik Ombre
    Tekstforfatter
  • Alexander Dahl
    Producer
  • Joakim Vars Nielsen
    Producer
  • Tone Bøygaard
    Prosjektleder
  • Katrine Berget
    Prosjektleder
  • Øistein Markus Holm
    Tekstforfatter