Verdens første effektive, utslippsfrie lasteskip

Brandingbyrået KIND har utviklet merkevare til det kanadiske selskapet Veer, verdens første effektive nullutslipps fraktskip-flåte.

Norge / Canada: I et banebrytende prosjekt har det norske brandingbyrået KIND utviklet merkevaren for Veer, det kanadiske selskapet som står bak verdens første moderne flåte av fraktskip med nullutslipp. Dette innovative prosjektet setter nye standarder i den maritime fraktindustrien og markerer et viktig skritt mot bærekraftig sjøfart.

7x

Veer, som representerer en klar kursendring både for selskapet og hele industrien, har blitt gitt en identitet og et navn som formidler en kraftfull og dynamisk melding: «Veer on course». Dette slagordet symboliserer en helomvending for en konservativ industri - en bevegelse mot en bærekraftig ferd med ren samvittighet.

Transportsektoren står i dag for omtrent 15 % av de globale CO2-utslippene, hvorav 3 % kommer fra maritim frakt alene – en industri som kjemper med overgangen til en bærekraftig fremtid. Med en hastighet på 20 knop og avansert seil- og solteknologi, fremstår Veer som verdens første effektive, utslippsfrie lasteskip.

4
5
6

Identitet til Veer er fanget i en fremtidsrettet logo som dynamisk endrer retning, og fungerer som en ledestjerne. Fargepaletten er lys og oppløftende, som reflekterer et positivt syn. Rutenettet er strengt, og linjene skyver fremover mot høyre, noe som symboliserer fremgang og innovasjon.

9
10
11
12
13

Shipping Goods the Good Way

Veer har kontraktert to store byggeprosjekter og har allerede signert avtaler om å transportere utslippsfrie varer for fremtredende internasjonale aktører, inkludert det anerkjente merket Lush. Med slagordet «Shipping goods the good way» oppfordrer Veer store selskaper til å omfavne utslippsfri sjøfrakt, og baner vei for en transformasjon i en industri som er moden for endring. Veer aspirerer til å lede an mot en renere, grønnere fremtid, og setter en ny standard for bærekraftige fraktpraksiser.

16
17
18

Prisvinnende merkevare

Både båtene og merkevaren har fått positiv omtale internasjonalt, og navn, merkevare og kommunikasjon utviklet av KIND ble nylig belønnet med gull, sølv og brosje i World Brand Design Society Awards i London.