Tok hånd om ny merkeidentitet for Pops

Cloetta og Minnesota Brand Agency revitaliserer Pops gjennom en strategisk overhaling av merkevaren.

1 Pops lansering

Pops, de knasende maisbitene med deilig sjokoladetrekk, har siden 1998 hatt en spesiell plass i hjertene til norske forbrukere. Til tross for dette har merket slitt med å etablere en klar og distinkt identitet i et stadig mer konkurransedyktig sjokolademarked.

Henrik Flotve, Senior Brand Manager hos Cloetta, har sammen med teamet hos Minnesota Brand Agency gått sammen om å revitalisere Pops gjennom en strategisk overhaling av merkevaren.

Det første trinnet var å redesigne Pops' emballasje. Den oppdaterte profilen er ment å appellere både til lojale fans og nye kunder, og inkluderer også produktvarianter som Pops Choco Bites.

3 Pops emballasje
4 Pops chocobites emballasje

Det andre trinnet handlet om å gå vekk fra å snakke om «luftighet», en egenskap som forbindes mest med en blå konkurrent fra Nidar.

– Vi tok Pops’ hovedformål bokstavelig; at Pops løfter dine gode øyeblikk en håndfull av gangen, sier Flotve.

– Samtidig er jo godterikategorien er tross alt en humor-kategori, så vi ønsket oss litt mer egenhet og dristighet i dramatiseringen enn tidligere.

– Pops er jo rett og slett perfekt for grådige håndfuller, sier kreativ leder i Minnesota, Kim Amundsen.

– Og der ligger egentlig grunnlaget for hele kampanjeidéen. Og; når håndfullene ikke blir store nok, er det fort gjort å bli grådig. Dette er i kampanjen eksemplifisert ved at vi følger en kvinne som har utviklet en kjempestor hånd for å kunne spise enda mer Pops.

I tillegg til eget innhold på Snapchat er det laget filmer til TV, online video og sosiale medier. Jakob Oftebro har hatt hånden på regirattet og Fus! er produksjonsselskapet.

Andre involverte

J

Joakim Birkelid

Musikk