Tok hånd om ny merkeidentitet for Pops
Cloetta og Minnesota Brand Agency revitaliserer Pops gjennom en strategisk overhaling av merkevaren.
Aktuelt byrå
Minnesota Brand Agency
Pops, de knasende maisbitene med deilig sjokoladetrekk, har siden 1998 hatt en spesiell plass i hjertene til norske forbrukere. Til tross for dette har merket slitt med å etablere en klar og distinkt identitet i et stadig mer konkurransedyktig sjokolademarked.
Henrik Flotve, Senior Brand Manager hos Cloetta, har sammen med teamet hos Minnesota Brand Agency gått sammen om å revitalisere Pops gjennom en strategisk overhaling av merkevaren.
Det første trinnet var å redesigne Pops' emballasje. Den oppdaterte profilen er ment å appellere både til lojale fans og nye kunder, og inkluderer også produktvarianter som Pops Choco Bites.
Det andre trinnet handlet om å gå vekk fra å snakke om «luftighet», en egenskap som forbindes mest med en blå konkurrent fra Nidar.
– Vi tok Pops’ hovedformål bokstavelig; at Pops løfter dine gode øyeblikk en håndfull av gangen, sier Flotve.
– Samtidig er jo godterikategorien er tross alt en humor-kategori, så vi ønsket oss litt mer egenhet og dristighet i dramatiseringen enn tidligere.
– Pops er jo rett og slett perfekt for grådige håndfuller, sier kreativ leder i Minnesota, Kim Amundsen.
– Og der ligger egentlig grunnlaget for hele kampanjeidéen. Og; når håndfullene ikke blir store nok, er det fort gjort å bli grådig. Dette er i kampanjen eksemplifisert ved at vi følger en kvinne som har utviklet en kjempestor hånd for å kunne spise enda mer Pops.
I tillegg til eget innhold på Snapchat er det laget filmer til TV, online video og sosiale medier. Jakob Oftebro har hatt hånden på regirattet og Fus! er produksjonsselskapet.
Involverte byråer
Pia Østen
Brand Designer
Marianne Hauknes
Brand Advisor
Store O 3D-animasjon
Didrik Braathen
Grade
Andre involverte
Joakim Birkelid
Musikk