ice kan ingenting om unge

Sendt inn av
Nord DDB Oslo
Kunde
ice
Av alle målgrupper er det GenZ som misliker reklame sterkest. De har tross alt vokst opp med at reklame er noe du kan skippe eller betale deg unna. Det hjelper også lite at reklamen som lages for de ofte baserer seg på hva Baby boomers TROR de liker: «Goodies», woke- og purpose-drevne budskap, eller populære trender på TikTok. Så da ice ville nå ut til denne massive og sære målgruppen, var vi nødt til å starte med det viktigste: anerkjenne at vi IKKE er GenZ. Vi er ikke unge, kule eller like tech savvy. Derimot er vi veldig, veldig gode på det målgruppen faktisk bryr seg om: Masse data og lave priser. Løsningen ble derfor et filmunivers med ice sin “helt egne markedsavdeling”, som alltid er på søken etter det nye for å appellere til ungdommen. Dab for Data!

Bidragsytere

  • Jens Østrem
    Kreatør
  • Henriette Fürst Johansen
    Kreatør
  • Zakarias Aarre Nadir
    Kreatør
  • Glenn Haugen
    Kreatør
  • Maja Anna Berdychowska
    Prosjektleder
  • Thomas Olsson
    Rådgiver
  • Halvor Lid
    Produsent
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Karl Erik Brøndbo
    Filmfotograf
  • Henrik Berge
    Klipp
  • Didrik Braathen
    Grade
  • Camilla Nygaard
    Lead Production and Advertising
  • Emil Langbraaten
    Motion Design
  • Andrea Lütken
    Kreatør
  • Simen Ødemotland Instefjord
    Kreatør
  • Jannicken Lampe
    Head of Brand and Marketing