Identitet for Frend

Nrg Wa Q Gy TDC Frend 1
Nrg Wa Q Gy TDC Frend 2
Nrg Wa Q Gy TDC Frend 3
Nrg Wa Q Gy TDC Frend 4
Nrg Wa Q Gy TDC Frend 5
Nrg Wa Q Gy Frend AVE2970 low2
Nrg Wa Q Gy Frend dokumentasjon 08
Nrg Wa Q Gy Frend dokumentasjon 20
Sendt inn av
Bleed
Kunde
Frend
Frend består av en gruppe fremoverlente og unge rådgivere som løser IT-behov for sine kunder. Markedet skriker etter tjenestene deres, selskapet er i stadig vekst, og de ansatte melder om trivsel på arbeidsplass. Likevel var rekrutteringsgraden en av deres største utfordringer. Utgangspunktet for prosjektet ble dermed å sikre retning og tydelighet i selskapets neste fase: bygge Frend som en synlig og attraktiv arbeidsplass for talenter innen digitale løsninger. Løsningen ble en leken identitet, som med enkle grep kan endre tonalitet og temperatur, og tilpasses til målgrupper. Nøkkelord i prosessen var tilpasning og dynamikk – og vennlighet. Naturlig nok. Logoen er et fleksibelt element som kan aktiveres på ulike måter for å forsterke Frends rolle som leverandør av skreddersydde løsninger, med glimt i øyet. Logosystemet står som hjørnesteinen i hierarkiet og bryter innhold. Dermed skapes spennende og tydelige komposisjoner, som gir masse spillerom og mye gjenkjennelse.

Bidragsytere

  • Madeleine Skjelland Eriksen
    Senior designer
  • Svein Haakon Lia
    Kreativ leder
  • Christoffer Nøkleby
    Strateg
  • Ingunn Garthus
    Prosjektleder
  • Anne Valeur
    Photographer