Identitet for Slottsfjell

Sendt inn av
Scandinavian Design Group AS
Kunde
Slottsfjell Festivalen
Medieplassering
https://brandpad.io/slottsfjell
Medalje
Gullblyanten 2018
Diplom, Identitet
Slottsfjell har vært en bauta i blant norske festivaler I en årrekke, og er fortsatt en av Norges største. For å markere sin plass i en stadig voksende jungel av konkurrenter, ville de tenke nytt og spisse sin identitet i 2018. Skape en tydelig historie, en ny festivalopplevelse, som folk vil være en del av, og som vil være på folkemunne i årevis. En opplevelse så minneverdig, at folk som tidligere bare har tatt festen på brygga i Tønsberg, ikke ville klare å la være å komme på festivalen. Slottsfjell ligger på byfjellet i hjertet av Tønsberg – en ideell lokasjon for både friskuser og enhver festivalgjenger. På tårnet på Slottsfjellet står det innrisset: «Må byen som på tunet står, få blomstre i nye tusen år». Dette ble utgangspunktet for et eventyrlig, mystisk konsept. I en kombinasjon av norske vandrehistorier, norsk humor, helleristninger og norsk fjellkultur, skapte vi et fjellsamfunn som skal kunne leve lenge. Ved å kommunisere i kjente ordspill på festivalområdet og i sosiale medier ble det til et eget stammespråk for festivalen. Dette skapte en snakkis for både artistene og festivalgjengerne, og gav folk følelsen av å være en del av noe større. Førstemann til fjellet!

Bidragsytere

  • Nicklas Haslestad
    Grafisk Design
  • Sunniva Grolid
    Grafisk Design
  • Even Suseg
    Grafisk Design
  • Sindre Setran
    Grafisk Design
  • Vetle Berre
    Grafisk Design
  • Christian Braathen
    Prosjektleder
  • Kari Marie Johansen Blix
    Prosjektleder