Individual by Jordan

Sendt inn av
Bates United AS
Kunde
Jordan
Medieplassering
Magasiner 2/1 s og 1/1 s, adshell og webannonsering (toppbannere)
Utgangspunktet for kampanjen var lanseringen av Jordans 6. designkolleksjon av Individual tannbørster. Vi ønsket å engasjere unge mennesker av begge kjønn i alderen 19 - 29 år, og få dem til å bytte ut den gamle tannbørsten sin med en designtannbørste i årets Individual serie. I følge salgstall fra A. C. Nielsen, bytter nordmenn tannbørste kun 2,3 ganger i året. Vi benytter altså samme tannbørste i nesten et halvt år, mens vi burde byttet hver 3. måned. Jordan ville med denne kampanjen flytte forbrukers fokus fra å måtte kjøpe ny tannbørste til å ville kjøpe ny. Unge mennesker i dag liker å eksponere seg og den innsikten tok vi med i vår kampanje. Den kreative løsningen tok utgangspunkt i produktets navn (Individual) og dens 18 forskjellige design, koblet opp mot ulike menneskers individuelle stil - “Alle kan finne sin tannbørste”. Gjennom annonser, adshell og webannonsering ble målgruppen oppfordret til å være med i en konkurranse hvor vi kåret de mest unike individene til inspirasjon for en fremtidig kolleksjon. På individualbyjordan.com, kunne man laste opp bilder av sin stil og stemme på andres bidrag. I tillegg samarbeidet vi med fem bloggere for å øke engasjementet rundt konkurransen. I løpet av kampanjeperioden hadde vi over 94.000 unike besøkende på www.individualbyjordan.com, og målsettingen om å engasjere og involvere yngre mennesker ble oppnådd. I tillegg økte salget av Individual tannbørster med +12 % ifht tidligere kampanjer, den største salgsøkningen i en Individual kampanje til nå!

Bidragsytere

  • Lin Berge-Strømsheim
    Tekstforfatter
  • Katja Krogh
    Art Director
  • Geir Modum
    Konsulent
  • Lasse Breivold
    Annet (må beskrives)
  • Renate Thorseth
    Fotograf
  • Jan Thomas Pettersen
    Webutvikling
  • Marianne Grøtte
    Ansvarlig hos kunde
  • Cecilie Rogde
    Ansvarlig hos kunde
  • Julianne Olsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Motti Motti
    Webdesign
  • Marianne Sørlie
    Prosjektleder