Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
DNB Spare ønsket å starte 2018 med å prate om sparing – ingen lett jobb når alle andre snakker om salg og supertilbud.
Med innsikten om at nordmenn flest kjøper mye mer enn de egentlig trenger bestemte vi oss for gå rett i strupen på januarsalget, og lanserte rett og slett et konkurrerende produkt: Ingenting - produktet som gjør at du sparer mer.
Ingenting ble introdusert med en heidundranes lanseringskampanje som angrep kjøpepresset like mye som den hyllet seg selv. Og ved hjelp av nettbutikk, pop-up shop og hylleplassering i butikk gjorde vi det også mulig for folk å kjøpe Ingenting-produktet fysisk (ved å spare penger i Spare-appen).
Kreativ medieplasering ble utrolig viktig for hvordan kampanjen skulle tolkes av publikum. For å få mest mulig effekt utendørs valgte vi tydelige budskap i store formater på relevante plasseringer ved kjøpesentre og shopping-gater.