jotul.no

Sendt inn av
BEKK
Kunde
Jøtul Group
Medieplassering
Internett
Ekstern url
http://www.jotul.no/
Nye jotul.no ble lansert som første steg i etableringen av Jøtuls nye merkevareplattform. Målet med løsningen var å løfte merkevaren, og dyrke Jøtul som et ”premium brand” i en bransje preget av lite differensiert markedskommunikasjon og lav grad av merkevaregjenkjennelse i ulike kundesegmenter. (Sett fra kundes ståsted er en peis en peis.) Videre var det et mål for prosjektet å utvikle en løsning som etablerte web og internett som primærkanal for Jøtuls markedskommunikasjon og merkevarebygging. Nye jotul.no erstattet en gammel løsning som ikke var egnet til å løfte Jøtul som produkt og som merkevare, hverken visuelt eller funksjonelt. Oppdragsgiver hadde behov for en fleksibel, redaksjonell løsning som samtidig ga tydelige rammer for det visuelle formspråket og underbygget Jøtuls overordnede merkevarestrategi. Svaret ble en nettløsning som plasserer Jøtul inn i en større kontekst, med assosiasjoner til arkitektur, storslagen natur, tradisjoner og håndverk. Jøtul er “Timeless Norwegian Craft”. Både visuelt formspråk, redaksjonelt innhold og løsningens oppbygning spiller bevisst på dette og bidrar til å differensiere Jøtul fra sine konkurrenter. Løsningen er utviklet responsivt og fungerer på desktop, nettbrett og mobil.

Bidragsytere

  • Marius Torjusen, Jøtul Group
    Ansvarlig hos kunde
  • Cecilie Eriksen, Jøtul Group
    Annet (må beskrives)
  • Tor H. Hansen, Jøtul Group
    Annet (må beskrives)
  • Lars Kristian Flem, BEKK
    Annet (må beskrives)
  • Per Allan Johansson, BEKK
    Webutvikling
  • Anders Christensen, BEKK
    Annet (må beskrives)
  • Pål Jespersen, Creuna
    Annet (må beskrives)
  • Oskar Bringager, Creuna
    Tekstforfatter
  • Daniel Tveiten, BEKK
    Annet (må beskrives)
  • Fridtjof Melle, BEKK
    Webutvikling