Julebykalenderen

Sendt inn av
Fjuz
Kunde
Hageland
Medieplassering
Facebook
Hagesenterkjeden Hageland ønsket å skape engasjement rundt varegruppen julebyer på sosiale medier i desember. Julebyer er et uuttømmelig univers av hus, butikker, figurer, tog med mer. Utfordringen vår var å treffe den travle målgruppen kvinner 30 til 60 år i en periode med enorme mengder konkurranser og julehysteri. Derfor skapte vi et eget lite univers på sosiale medier - en julebykalender. Dette gjorde vi for å vise det store utvalget av julebyer hos Hageland. Hver dag frem mot jul ble Facebook-følgerne engasjerte i hendelser i byen, og de kunne vinne sin egen juleby i bytte mot råd og tips for å dra handlingen videre. Kalenderen fikk over 50.000 unike visninger, 7000 nye følgere til Hageland på Facebook og en økning på 20% i omsetningen av julebyer i fysisk butikk, selv om kalenderen i seg selv ikke oppfordret til kjøp.

Bidragsytere

  • Nina Hansen
    Ansvarlig hos kunde
  • Tone Nilsen
    Konsulent
  • Agnes Hagen Frogner
    Art Director