Just Like The Movies

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norwegian Air Shuttle
Medieplassering
Web-TV, SoMe
BAKGRUNN: Norwegian er det europeiske flyselskapet med flest ruter mellom USA og Europa. Det var det lav kjennskap til ute i det europeiske markedet. Med denne internasjonale kampanjen ville Norwegian ta eierskap til USA som destinasjon. INNSIKT: Drømmen om å reise til USA bor i de fleste europeere. Og for de aller, aller fleste av oss handler drømmen om å oppleve det Amerika du har sett på film. Amerika med sine skyskrapere, gule taxier, dampende kumlokk, politimenn og donuts. Når du besøker USA opplever du at alt er akkurat som på film. IDÉ: I hovedfilmen minner vi europeere på det Amerika de kjenner fra film. Gjennom gjenkjennelige scener og karakterer, fremstiller vi USA som et eneste stort filmsett. Claim: Amerika – just like the movies. I optimaliserte Facebook-filmer brukte vi karakterene fra hovedfilmen. Karakterene er fortsatt i rollen, men formidler nå ulike taktiske budskap. Filmene er filmet i et format tilpasset mobil. Stilen er håndholdt og ekte, noe som har vist seg å kommunisere bedre i SoMe. RESULTATER: Onlinefilmene leverte historisk gode resultater på Norwegian sin Facebook-side, hvor de økte gjennomsnittlig prosentandel av videoer sett fra 13 % til 44 %. Hele kampanjen ga Return on Investment (ROI) på svimlende 833 %. Etter bare en måned så vi at kjennskapen økte betraktelig i alle markeder.

Bidragsytere

  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Mads Krogh
    Tekstforfatter
  • Anja Sandberg Nordbø
    Prosjektleder
  • Marius Aasen
    Art Director
  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter
  • Kristin Berg
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Amanda Heløy
    Grafisk Design
  • Tommy Lybekk
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Fuglem
    Annet (må beskrives)
  • Egil Pay
    Art Director