Kalde snuter varmer hjerter

E Yk Ak BBN Rode Kors besoksvenn GB cover
Sendt inn av
Jan.petter@mccann.no
Kunde
Røde Kors
Ensomhet er for lengst etablert som «den moderne folkesykdommen». Etter mer enn to års koronapandemi har den ikke blitt mindre utbredt, tvert imot. Et suverent tiltak mot ensomhet er imidlertid kontakt med dyr, for eksempel å bli møtt av en hunds betingelsesløse kjærlighet. <br /><br />En organisasjon som har tatt denne problematikken på alvor, er Røde Kors og tilbudet «Besøksvenn med hund». <br /><br />Kampanjen trengte egentlig ingen fancy innpakning, bare blikkene (og halene) til Gulla, Lily, Aizi, Icon og Ludvig. Folk over hele landet så kampanjen på digitale skjermer, støttet den gode saken og meldte seg som frivillige for at flere ensomme skal få en labb å holde i. <br /><br />Denne jobben for «Besøksvenn med hund» vant Clear Channel sin årlige «Lokale Helter»-konkurranse for 2021 – konkurransen der Clear Channel deler ut reklameplass til en verdi av 2 millioner kroner.

Bidragsytere

  • Kim Amundsen
    Kreatør
  • Atle Mosling
    Kreatør
  • Pia Østen
    Kreatør
  • Sebastian Ludvigsen
    Regissør
  • Eirik Evjen
    Fotograf
  • Kristin MacBeath
    Ansvarlig hos kunde
  • Linne Marie Kamsvåg
    Ansvarlig hos kunde
  • Malin Gylvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Jeanette Steig Lid
    Ansvarlig hos kunde