Kampanjen som gjemte seg

Sendt inn av
TRY
Kunde
Tine
Medieplassering
YouTube, Facebook
TINE Østavind er en fyldig og aromatisk hverdagsost med mer smak. I april 2018 ville TINE posisjonere Østavind mot de såkalte ”osteelskerne”, og ville at vi skulle lage en sampling-aktivitet som fikk målgruppen til å smake på den. For å nå akkurat de riktige menneskene, snudde vi de ulike utfordringene med reklame på ulike flater til muligheter for å nå målgruppen på en kreativ måte. På nett brukte vi innsikten om at 95% ser Facebook filmer uten lyd til å gjemme en overraskelse i Facebook-filmens lydspor. Kun de som virkelig var interessert nok til å skru på lyden i en ostefilm, fikk tilbudet om gratis ost - noe som garanterte at Østavind havnet i rette hender. Trikset fortsatte vi på YouTube, og gjemte mer ost til de som ikke skippet reklamen vår så snart de fikk sjansen.

Bidragsytere

  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Eirik Sørensen
    Art Director
  • Caroline Riis
    Tekstforfatter
  • Kristin Berg
    Prosjektleder
  • Amanda Heløy
    Grafisk Design
  • TRY reklamebyrå
    Reklamebyrå
  • Stine Jarl Andersen
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Sand
    Annet (må beskrives)
  • Elise Ismar
    Webdesign
  • Babusjka
    Produksjonsbyrå
  • Mads Astrup Rønning
    Regissør
  • Anja Kristiansen
    Producer