Kampanjen som gjemte seg

Sendt inn av
TRY
Kunde
Tine
Medieplassering
online video
TINE Østavind er en fyldig og aromatisk hverdagsost med mer smak. I april 2018 ville TINE posisjonere Østavind mot de såkalte ”osteelskerne”, og ville at vi skulle lage en sampling-aktivitet som fikk målgruppen til å smake på den. For å nå akkurat de riktige menneskene, snudde vi en av hovedutfordringene med reklame på sosiale medier til en styrke for vår reklame på sosiale medier: Nemlig at 95% ser filmer på Facebook uten lyd. For kun å nå de som er godt over gjennomsnittet glad i ost, la vi derfor ut en ganske generisk reklamefilm med fine ostebilder – og gjemte en overraskelse i filmens lydspor. Kun de som virkelig var interessert nok til å skru på lyden i en ostefilm, fikk tilbudet om gratis ost - noe som garanterte at Østavind havnet i rette hender.

Bidragsytere

  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Eirik Sørensen
    Art Director
  • Caroline Riis
    Tekstforfatter
  • Kristin Berg
    Prosjektleder
  • Amanda Heløy
    Grafisk Design
  • Mads Astrum Rønning
    Regissør
  • Anja Kristiansen
    Producer
  • Stine Jarl Andersen
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Sand
    Annet (må beskrives)
  • Elise Ismar
    Webdesign
  • TRY reklamebyrå
    Reklamebyrå
  • Babusjka
    Produksjonsbyrå