Kamuflasjepose

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Brynild
Medieplassering
Facebook, Instagram, butikk, DM
Bakgrunn: Mindes slagord er "Det er lov å la seg friste". Utfra denne har vi laget flere sjokoladelover, som har fast plass på posene. En av lovene sier: Det er lov å dele. Noen ganger bare med seg selv. Med «hjemmel» i denne, utviklet vi nye pakningsløsninger for Mindes mest populære sjokoladepose: Risbrød Innsikt: Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. De opplever stadig at posen tømmes, av andre enn dem selv. Løsning: Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage pakningsdesign som gjør at Risbrødene kan gjemmes sammen med andre matvarer. 60.000 «hvetemelposer» ble distribuert i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din. I tillegg laget vi «special edition»-poser med Risbrød, til forveksling lik Potetmos, Filterkaffe og Kjøttkaker. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på Facebook og Instagram. Gulroten var at over 60 fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene - selvsagt i en anonym pakke i posten. NB! Dere skal ha fått alle posene, så dere kan se dem fysisk. Det er sikkert lov å smake også.

Bidragsytere

  • Christina Langthon
    Prosjektleder
  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Trond Vestengen
    Art Director
  • Vegard Urke
    Konsulent
  • Finn Christian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Carl-Erik Engelstad
    AD-assistent
  • Ida Klev Andersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Sempro
    Annet (må beskrives)