Kan bære lagast en plass

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Grilstad AS
Medieplassering
TV2 ,Discovery Network Norway (TVNorge), Fox International channels
Spekeskinka er en selvskreven ingrediens på festbordet i mai. Denne høysesongen har Strandaskinke som markedsleder nytt godt av i mange år. Helt til en dagligvarekjede bestemte seg for å lage en stor kampanje som gikk ut på å få folk til å bytte det kjente spekeskinkemerket (Stranda) til sitt eget merke, og dermed spare en god slant penger. Nordmenn leker som kjent ikke nasjonalromantikere og tuller heller ikke nevneverdig med tradisjonsmåltidene. Dermed ble reklamens oppgave å få nordmenn til å forstå at spekeskinke ikke er spekeskinke. Den typisk norske spekeskinka kommer fra Stranda, kan på grunn av klima faktisk bare lages på Stranda, og er derfor verdt en god slant mer enn andre spekeskinker.

Bidragsytere

  • Stian Birkelid
    Art Director
  • Bjørn Erling Solberg
    Konsulent
  • Katrine Berget
    Prosjektleder
  • Jan Petter Ågren
    Art Director
  • Hilde Sorken
    Ansvarlig hos kunde
  • Babusjka
    Produksjonsbyrå
  • Thomas & Mads
    Regissør
  • Håkon Sørensen
    Producer
  • Jens Ramborg
    Filmfotograf