Kan kake selge hus?

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Freia
Medieplassering
Finn.no/bolig, i samarbeid med Krogsveen
Freias bakekolleksjon har slagordet «Sett stemningen». Hvordan får man folk til å smake Freias nye kakemiks og samtidig bevise at slagordet har noe for seg? Løsningen ble et stunt basert på myten om at duften av nybakte boller på visning får folk til å føle seg hjemme, og dermed gjør det enklere for megler å selge boligen. Kunne vi teste myten, selge flere boliger, og ikke minst, gjøre kakemiksene våre kjente gjennom visninger? Resultat: 84% av boligen ble solgt over takst, gjennomsnittlig 100.000 over. 75% av boligene ble solgt etter første visning, mot gjennomsnittlige 36 dager. Vi nådde 66,8% av målgruppen gjennom facebook, med et minimalt budsjett. Men, viktigst av alt, etter kun én måned på markedet var Freia Melkesjokolade Brownies på en fenomenal 2. plass i browniekategorien.

Bidragsytere

  • Pia Ølstad
    Art Director
  • Sveinung Arnestad
    Art Director
  • Tuva Dyrnes
    Prosjektleder
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • Jeanette Stien
    Ansvarlig hos kunde
  • Samarbeidspartnere
    Annet (må beskrives)
  • SMFB
    Reklamebyrå
  • Vizeum
    Annet (må beskrives)
  • SMFB Factory
    Produksjonsbyrå
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design