Karma Snap

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Slottsfjellfestivalen
Medieplassering
Facebook, instagram og snapchat
Slottsfjellfestivalen ville forhindre at fjorårets tafsetrend på festivaler nådde dem. Det vil si, i stedet for å utløse en handling var jobben denne gangen å forhindre en viss type handling. Løsning: Hvis folk ser folk behandle folk bra, blir det mer naturlig for folk å behandle folk bedre. Så vi laget Karma Snap spesifikt for å promotere positive handlinger: En daglig påminner om at gjør du bra ting, skjer det bra ting. Hver dag, fra campen åpnet til festivalens slutt, la vi ut ulike oppgaver på Slottsfjells Snapchat-konto. For eksempel: «Hjelp noen å sette opp teltet sitt», eller små ting som «ha en fremmed på skuldrene under en konsert». Slottsfjells Karma-team løp rundt mellom de gode handlingene og delte ut fine premier så vel som en og annen kjendis. Møtene ble kringkastet daglig via Facebook live, Instagram, Snapchat og Jodel. Og hva oppnådde vi? Ingenting. Null, klager eller anmeldelser på upassende oppførsel!

Bidragsytere

  • Karoline Nybakk
    Prosjektleder
  • Adam Grüner
    Annet (må beskrives)
  • Johannes Lund
    Ansvarlig hos kunde
  • Iben Middlethon Tjessem, Little Big Sister
    Annet (må beskrives)
  • Michael Ray VC Angeles
    Filmfotograf
  • Tom Andersson
    Konsulent
  • Maren Gimnes
    Tekstforfatter
  • Tom Andersson
    Art Director
  • Aasmund Aamundsen
    Annet (må beskrives)
  • Adam Grüner
    Annet (må beskrives)