KiMs "Finn og vinn"

Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
KiMs
Medieplassering
finn.no
KiMs ga oss i oppdrag å utvikle to nettannonser som skulle sette søkelyset på de nye chipsvariantene fra KiMs. I tillegg var det viktig at annonsene bygget videre på kjernen i KiMs posisjonering: fredagskos. I stedet for å lage to displaybannere, utviklet vi en løsning som skapte involvering og engasjement, samtidig som produksjons- og mediebudsjettet ikke ble økt. Det ble utviklet en aktivitet på Finn.no. I bannerannonser ble det opplyst om at KiMs hadde gjemt chipsposer fra i rubrikkannonser på Finn.no. Hvis publikum fant posene, ville de vinne dem. Man fikk også vite at man kunne få hint om hva man skulle lete etter på KiMs’ Facebook-side, og bannerne linket dirkete til den. Publikum måtte Like Facebook-siden for å kunne se hintet. Hintene var alle relatert til noe man assosierte med fredagskos. Den første som fant en chipspose, og som samtidig svarte på annonsen, vant en kartong med 15 chipsposer. Kampanjen strakk seg over ni dager, med i alt 90 annonser. I hver annonse var det gjemt en chipspose. Gjenstandene i annonsene kunne alle relateres til fredagskos.

Bidragsytere

  • Jo Espen Johansen
    Art Director
  • Ragnar Roksvåg
    Tekstforfatter
  • Los&Co
    Reklamebyrå
  • Arnt Christian Scheele
    Konsulent
  • Hanne Skodbo Knudsen
    Prosjektleder
  • Edel Drage
    Grafisk Design
  • Thora Soot
    AD-assistent
  • Thor-Olav Borgen
    AD-assistent
  • Jan Christian Fosseidbråten
    Konsulent