Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
VY Buss AS i Trøndelag har store utfordringer med å rekruttere erfarne bussjåfører. Dette resulterer i mangel på flinke folk som igjen fører til innstilte avganger. Noe som er svært irriterende for kunder som benytter seg av kollektivtilbudet i Trondheim.
Kollektivtilbudet i Trondheim er driftet av ATB og fordelt mellom selskapene VY og Tide. Og når VY ønsker seg erfarne bussjåfører er det naturlig å henvende seg til konkurrenten Tide. Men det var viktig for VY at kommunikasjonen ble løst på en smakfull og leken måte.
Løsningen ble en personlig beskjed fra VY, skrevet på utendørs langs bussruten til konkurrenten. Linje 3 i Trondheim kjøres av Tide, og her booket vi alle utendørs-flatene som var vendt mot bussjåførene på jobb.
Den personlige beskjeden ble fordelt over 20 utendørs-flater og sett ca 70.000 ganger av konkurrentens bussjåfører i kampanjeperioden på to uker. I tillegg produserte vi også med en radiospott som gikk samtidig for å understreke kampanjebudskapet.