Kjedelig, men viktig

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Treparts bransjeprogram Uteliv (Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, KS, Parat og Arbeidstilsynet)
Medieplassering
YouTube, Facebook
Oppgaven var å øke kunnskapen om rettigheter og plikter i arbeidslivet blant unge arbeidstakere (18-29) i utelivsbransjen. En i utgangspunktet klar og tydelig oppgave. Men problemet var at man skulle nå det som kanskje er verdens mest bortskjemte målgruppe - og attpåtil de av dem som jobber i en bransje som gjør dem ekstra kule. Løsningen ble å lage noe helt eget for målgruppen, og for dem alene. De absurde filmene er laget på målgruppens premisser, både med tanke på humoren/innholdet og medievanene deres. De går utelukkende som skipable ads - og den kjedelige, men viktige informasjonen er lagt først i filmen slik at mottakeren uansett skulle få med seg denne. Så "belønnet" vi dem med humor spesielt utviklet for dem dersom de velger å ikke skippe. Filmene ble distribuert via YouTube og Facebook. På Facebook hadde vi også en egen side for kampanjen der målgruppen kunne stille spørsmål, både åpent og anonymt. Denne ble bemannet av Arbeidstilsynets svartjeneste. Iløpet av kampanjeperioden fikk siden mer enn 10 000 likerklikk, og filmene ble delt, likt og spredd videre av tusenvis. Viktigst av alt var likevel at mer enn 250 spørsmål fra målgruppen ble besvart.

Bidragsytere

  • Trygve A. Tønnessen
    Annet (må beskrives)
  • Kim Follesøy-Thuen
    Annet (må beskrives)
  • Celine Gran
    Prosjektleder
  • Audun Lyngholm Wittenberg
    Producer
  • Marius Eriksen
    Konsulent
  • Geir Ove Harnes
    Konsulent
  • Per Øyvind Weum
    Annet (må beskrives)
  • Nico Poulsson
    Filmfotograf
  • Yousef Musavi
    Annet (må beskrives)
  • Håvard Nyberg
    Annet (må beskrives)
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Carl Henrik Kleiberg
    Annet (må beskrives)
  • Hugo Føsker
    Producer
  • Hocus Focus
    Produksjonsbyrå
  • Ola Markus Lisberg
    Regissør