Klassekassen.no

Sendt inn av
Melvær & Lien
Kunde
GE Money Bank
Medieplassering
Kampanjeside på nett
Problem: GE Money Bank ønsker å bedre sitt omdømme gjennom å synliggjøre selskapets Corporate Social Responsibility (CSR): "Hvordan kan vi fortelle bankens kjernemålgruppe at GE Money Bank er opptatt av å skape gode ringvirkninger i ulike lokalmiljøer ved å bevilge midler til allmennyttige formål?" Ønskelig å lage en kampanje som ikke krever medieinvesteringer over kr 5000 og involverer minst 50.000 personer. Løsning: Vi henvender oss til alle elever og studenter i Norge – en stor gruppe som dominerer de sosiale mediene. Kampanjesiden Klassekassen.no gir dem muligheten til å vinne penger til et prosjekt som er viktig for dem og vil gi en bedre skolehverdag. Deltakerne oppfordres til å dele saken via Facebook for å sanke stemmer. Dette for å skape en viral effekt som sørger for en kosteffektiv og ikke minst troverdig spredning av kampanjen ut til deltakernes brede nettverk. Effekt i kampanjeperiode: - 1315 innsendte saker - 130.000 stemmer via Facebook og e-post - 477.904 besøk - 271.250 unike besøk - 1.320.356 sidevisninger - 82 % trafikk fra Facebook - Gj.snittlig tid på side: 2 min. 27 sek. - Mer enn 400 omtaler på nett (sosiale medier, blogger, aviser)

Bidragsytere

  • Espen Strand Henriksen
    Konsulent
  • Silje Herget
    Tekstforfatter
  • Andreas Melvær
    Art Director
  • Janette Hansen Straub
    Prosjektleder
  • Håkon Rydland
    Webutvikling
  • Edvard Brygfjeld
    Webutvikling
  • Frode E. Moe
    Webutvikling