Klubbjakten

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
TV 2 Sumo
Den eneste måten å se Premier League-fotball i Norge er å kjøpe sportspakken til TV 2 Sumo. De siste årene har salgstallene til TV 2 vært høye og stabile, og markedet virket til en viss grad mettet. Vi visste at majoriteten av eksisterende abonnenter fulgte én spesiell klubb. Kunne vi dermed øke salget ved å få fotball-interesserte til å bli die hard fans av respektive Premier League klubber? Vi sendte Helene Olafsen – den fotballinteresserte, men klubbløse eks-snowboarderen, på en ti dagers reise England rundt. Gjennom den interaktive web-serien Klubbjakten lot vi seerne gjøre seg kjent med alle de 20 klubbene på en helt ny måte. Episoder og annet videoinnhold ble publisert i sanntid via både Helenes og TV 2s egne kanaler i sosiale medier, og på klubbjakten.no. Seeren kunne selv prate direkte med Helene, være med å påvirke hva hun fikk oppleve på reisen og hvem vi endte opp med å møte. Det å involvere og aktivere målgruppen resulterte i at vi nådde totalt 1,5 millioner mennesker på tvers av kanaler, 20% av målgruppen sa at de ble mer interessert i engelsk fotball etter å ha sett kampanjen, og vi solgte 4% mer enn målet. Seeren fikk også oppleve det Helene opplevde – mer eller mindre samtidig – og fikk være med å påvirke hvilken klubb Helene endte opp med å velge!

Bidragsytere

  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)
  • Erik G. Lysø
    Annet (må beskrives)
  • Christian Aune
    Annet (må beskrives)
  • Manuela Pacheco
    Grafisk Design
  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Christian Alfsen
    Annet (må beskrives)
  • Rubicon
    Produksjonsbyrå
  • Simen Schulerud Tønnesson
    Regissør
  • Fredrik Reed
    Klipp
  • Nina V. Hove
    Prosjektleder
  • Iron Age Productions
    Annet (må beskrives)