Kolly

Ny VO Xage 2
Ny VO Xage 4
Ny VO Xage 5
Ny VO Xage 6
Ny VO Xage 8
Ny VO Xage 11
Ny VO Xage 12
Sendt inn av
TRY
Kunde
Reitan Retail
I 2021 bestemte Reitan seg for å lansere eget logistikk-selskap for storhusholdning, som eneste konkurrent til ASKO i Norge. Målet var å skape en merkevare med personlighet og tydelig historie i et ellers trygt og lite tydelig konkurrentlandskap.<br /><br />Reitan ønsket å bidra til en sunn konkurranse til glede for leverandører, partnere og kundene, og skal være synlig på veien i hele landet – fra Kirkenes til Lindesnes. En aktør som skal være den gode kollega, som en brobygger midt mellom kunde og leverandør.<br /><br />For å treffe på strategien, utarbeidet vi navn, kommunikasjon og identitet for Kolly. Et navn med dobbel betydning; kolli og kollega. Identitetens bærende idé er å skape en leken og jordnær karakter, en kollega som utfører, leverer varene og elsker jobben sin. Med en typografisk logo som stokkes om og bokstavelig talt får bein å gå – skaper vi en levende identitet som skiller seg godt fra konkurrenten. En stor del av identiteten er også en tydelig og personlig tone of voice, hvor vi snakker som en kollega. Jordnær, lidenskapelig og dedikert.<br /><br />Kolly – for folk som elsker å levere varene.

Bidragsytere

  • Håvard Bergo
    Brand og Motion Design
  • Marie Sandegren
    Prosjektleder
  • Christian Braathen
    Strategisk rådgiver
  • Tonje Jæger
    Designrådgiver
  • Sunniva Grolid
    Creative writer