Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Våren 2021 skulle merkevaren tidligere kjent som Kolonial.no bytte navn til Oda!? Er det en ting de siste årene har lært oss alle, så er det at navnebytter=irriterende støy. I PR og kommunikasjon handler det derfor ofte om å "selge inn" det nye navnet. Sukre pillen. Forklare hvorfor det nye er sååå mye bedre enn det gamle. <br />I oppstarten med navnebytte-jobben for Kolonial.no så vi fort: Det blir vanskelig å selge inn ODA-navnet. Det som derimot ikke var så vanskelig var å forklare hvorfor det gamle navnet måtte ryke. <br /><br />Kolonial har flere ganger fortalt historier fra de gangene de brukte navnet Kolonial.no på engelsk i møter med leverandører og andre der de ble møtt med reaksjoner som gjorde det nødvendig å forklare at "Kolonial i Norge er et koselig ord, og absolutt ikke imperialistisk eller enda verre, rasistisk"<br /><br />Nå skulle Kolonial utenlands – og dermed var navnet definitivt dødt.