Korteste vei til det norske folk

Sendt inn av
Per Høj
Kunde
Schibsted
Medieplassering
Internett, salgsmøter og foredrag
Stadig flere konsumerer nyheter i sosiale medier. Noe som gir stor plass til desinformasjon og mange useriøse formidlere. For å slå et slag for presseetikk, kildekritikk og etterrettelighet, ville Schibsted kaste lys på dette. Folk skulle minnes på Schibstedavisenes viktige rolle i Norge siden Adresseavisas oppstart for over 250 år siden. I utgangspunktet skulle filmen fungere som et salgsverktøy mot potensielle annonsører, men etterhvert fikk den et mye bredere publikum. For det er ikke kun annonsører som bør minnes på at ordentlig journalistikk ikke er gratis.

Bidragsytere

  • Øyvind Waage
    Tekstforfatter
  • Fus
    Produksjonsbyrå
  • Morten Borgestad
    Regissør
  • Storm Studios
    Annet (må beskrives)
  • Glenn Huth Mæland
    Producer
  • Vilhelm Camillus Paus
    Konsulent
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Kaada
    Musikk
  • Hanan Jahr
    Ansvarlig hos kunde