Kunsten å formidle fakta

K Xryv Jeo POST0079 Kunsten case
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Bring
2022 var det rekordår for reklametretthet. De digitale annonseformatene som fyller mobilene våre får mye av skylda. På tross av dette står fortsatt mid-rolls, bannere og story-formater høyt plassert i de fleste medieplanene. Bring ønsket å fortelle mediebyråene at det finnes gode alternativer til digitale kanaler. For fakta er at en tradisjonell kanal som DM leverer veldig gode resultater. Det fysiske har en verdi. Rett og slett en kanal som ikke går reklametrøtte nordmenn på nervene. Resultatet ble fysiske kunstverk som ble hengt opp hos landets største mediebyråer. Kunsten inneholdt ulike fakta om fysisk reklame. Noen som hadde en verdi i seg selv og ikke virket masete. Med andre ord, kunsten å formidle fakta. Og de henger der enda. I resepsjoner og møterom.

Bidragsytere

  • Marius Hanstad
    Tekstforfatter
  • Thomas Eklo Skaara
    Designer
  • Kristin Eidså Brantzeg Scheele
    Prosjektleder
  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Frode Skaren
    Kunstner
  • Renate Thor
    Kunstner
  • Lena Engh
    Ansvarlig hos Kunde
  • Gunn-Anita Bendixen
    Ansvarlig hos Kunde
  • Mads Bergstrøm
    Kreatør
  • Thomas Eklo Skaara
    Kunstner
  • Børre Jensen
    Kunde
  • Kari Mette Gjertsen
    Kunde
  • Mads Bergstrøm
    Art Director