Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Vintersesongen står for over 80% av Kvikk Lunsj-salget, og når vinteren er så snøfattig som i 2020, synker også salgstallene dramatisk. Vi bestemte oss derfor for å lage en kampanje som skulle plante Kvikk Lunsj i hodene til folk, også om sommeren og høsten. Utfordringen var bare at Kvikk Lunsj først og fremst assosieres med storslagne bilder av skiløyper og snødekte fjell som bader i påskesol.
Derfor ønsket vi å teste et eksperiment:
Vi vet at nordmenn har en dragning mot naturen, og få ting gjør oss så lykkelige som å gå en tur. Så, kunne vi inspirere folk til komme seg ut ved å heller ved å fokusere på de små øyeblikkene som oppstår underveis på turen. Kan et lite, gjenkjennbart sanseinntrykk utkonkurrere en 2000-meters topp i påskesol?
Vi bestemte oss for å bruke det sterkeste kortet vi har for hånd, nemlig den ikoniske Kvikk Lunsj pakningen med sine grønne, røde og gule striper. Deretter fjernet vi navnet og erstattet dette med massevis av små øyeblikk som folk kunne kjenne seg igjen i. Målet var at hver eneste pakning skulle bringe konsumenten litt nærmere naturen. Alle ordene fikk så sin egen lille historie, som ble fortalt i små, lavmælte filmer på TV - helt uten voiceovere og musikk, kun lyden av naturen som bakteppe.