Kygo Life

Sendt inn av
Panorama Design
Kunde
Kygo Life
Medieplassering
I butikk, på nettsider og sosiale medier
Medalje
Gullblyanten 2016
Diplom, Identitet
Kygo Life skulle lanseres som en helt ny merkevare innen klær og elektronikk. Selv om Kygo var kjent, var det viktig at vi klarte å lage en troverdig og innovativ løsning innenfor en annen bransje. Gjennom Kyrres forkjærlighet for både skandinavisk design og godt håndverk, ønsket vi å nå ut til både eksisterende fans, så vel som motebevisste unge. Siden Kyrre kommer fra musikkverden valgte vi å bygge den visuelle identiteten rundt elementer fra musikkspråket og sammenflettet det med stram, minimalistisk design. Konseptet var å visualisere den euforiske og drømmeaktige stemningen man får når man hører på Kygo sin musikk. Dette ble utført med bruk av et lydbølgemønster, geometriske figurer og vår egenproduserte font som gjennomsyret både identiteten, nettsider, pakninger og produker. Den drømmelignende dualiteten som vi brukte i fotostilen ble også det bærende elementet for brand filmen hvor man kunne velge å se to ulike historier fra Kygo. Resultatet ble en helhetlig identitet som feiret kjærligheten for musikk og fashion.

Bidragsytere

  • Tracy Engelhardtsen
    Grafisk Design
  • Jens-Petter Ring
    Konsulent
  • Nichlas Tangen
    Kreativ leder
  • Jon Inge Gullikstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Morten Fornebo
    Grafisk Design
  • Fred Jonny
    Fotograf
  • Kjersti Resell
    Grafisk Design
  • Marius Watne
    Grafisk Design
  • Caroline Moen
    Grafisk Design
  • Maya Lunde Baumann
    Prosjektleder
  • Netron
    Annet (må beskrives)
  • Good Morning
    Webdesign
  • Good Morning
    Webutvikling