Kygo Life

36555 23df2 original
Sendt inn av
Panorama Design
Kunde
Kygo Life
Medieplassering
I butikk, på nettsider og sosiale medier
Kygo Life skulle lanseres som en helt ny merkevare innen klær og elektronikk. Selv om Kygo var kjent, var det viktig at vi klarte å lage en troverdig og innovativ løsning innenfor en annen bransje. Gjennom identitetsbygging rundt Kyrres eget driv og forkjærlighet for både skandinavisk design og godt håndverk, ønsket vi å engasjere og overbevise både eksisterende fans, så vel som motebevisste unge. Siden Kyrre kommer fra musikkverden valgte vi å bygge den visuelle identiten rundt elementer fra musikkspråket og sammenflettet det med stram, minimalistisk design. Lydbølgemønsteret, geometriske figurer og vår egenproduserte font preget både identiteten, nettsider, pakninger og produker. Den drømmelignende dualiteten som vi brukte i fotostilen ble også det bærende elementet for brand filmen hvor man kunne velge å se to ulike historier fra Kygo. Dette gav en bredere og mer spennende historiefortelling enn noen vanlig lineær profilfilm ville tillatt. Resultatet ble en helhetlig merkevare som feiret kjærligheten for musikk og fashion.

Bidragsytere

  • Jens-Petter Ring
    Konsulent
  • Nichlas Tangen
    Kreativ leder
  • Morten Fornebo
    Grafisk Design
  • Tracy Engelhardtsen
    Grafisk Design
  • Kjersti Resell
    Grafisk Design
  • Caroline Moen
    Grafisk Design
  • Marius Watne
    Grafisk Design
  • Fred Jonny
    Fotograf
  • Jon Inge Gullikstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Aurora Ellingsen
    Annet (må beskrives)
  • Lise Dragland
    Tekstforfatter
  • Eirik Fjellaksel
    Konsulent
  • Karen Vaksdal
    Prosjektleder
  • Robert Bue
    Webutvikling
  • Petter Ruud
    Webutvikling
  • Jonas Høgseth
    Lyd
  • Jørgen Winsnes
    Webdesign
  • Ole Jørgen Larssen
    Producer
  • Andreas Børsting Røe
    Regissør
  • Markus Lind
    Art Director
  • Maya Lunde Baumann
    Prosjektleder