Lade Gaards Brygghus

1557 1fafd original
1558 57acf original
1562 340f2 original
Sendt inn av
FRANK.
Kunde
Rema 1000
Medalje
Gullblyanten 2009
Sølv, Grafisk design - Retail / B2C / pakninger
Bakgrunn: Rema 1000 har i en periode satset hardt på utvikling av egne merkevarer, med stor suksess. Private brands i denne kategorien, har hatt fokus på å levere produkter av grei nok kvalitet, til lav pris. Målsetningen: Målet med lanseringen av Lade Gaards Brygghus, er å bidra til å utvikle kategorien prenium øl og ta andeler av det økende salget som importert kvalitetsøl er i ferd med ta i Norge. Oppgaven: Å utvikle navn, konsept, visuell identitet og grafisk design. Konseptet: "Ekte håndverksøl, basert på gamle norske bryggeritradisjoner." De store aktørene i markedet blir stadig mer dominerende med fokus på merkevarebygging og utvikling av porteføljer med industrialiserte øltyper. Rema ønsket å lansere et øl for kjennere, som blåser liv i eldgamle bryggeri tradisjoner.

Bidragsytere

  • Anette Kirkeby på FRANK.
    Grafisk Design
  • Kjetil Devig på FRANK.
    Art Director
  • Kjetil Devig på FRANK.
    Grafisk Design
  • Oscar Michaelsen på FRANK.
    Konsulent