#LaDenVandre

27844 87c8b original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Røde Kors Oslo
Medieplassering
Facebook og kampanjeside
I november åpnet Røde Kors sin første Secondhand-butikk i Oslo. Vår brief var å unngå den klassiske søppelsekken med utbrukte klær, skaffe fine donasjoner og oppmerksomhet rundt åpningen. Vår løsning ble #LaDenVandre. En kampanje i sosiale medier hvor vi fikk 20 kjente Oslobeboere til å donere én fin ting hver og fremføre en omskrevet versjon av barnesangen ”Ta den ring og la den vandre” for et varmere Oslo. Videoene som ble delt av Røde Kors og kjendisene selv på Facebook (og Instagram), bidro til at Røde Kors Secondhand øyeblikkelig ble synlige - og donasjonene begynte å strømme inn. Til kampanjen ble det også laget en egen nettside. På ladenvandre.no slapp vi én til to nye kjendiser hver dag i ukene før åpningen. Her kan man lese historiene bak de ulike donasjonene, se videoer og få vite hvordan man selv kan bidra til å gjøre Oslo til en varmere by.

Bidragsytere

  • Dennis Tönnkvist
    Annet (må beskrives)
  • Frank Nystuen
    Annet (må beskrives)
  • Anders Von Krogh
    Konsulent
  • Katarina Johnsson
    Prosjektleder
  • Kalle Meidell
    Regissør
  • Tobias Frøystad
    Regissør
  • Rune Bendiksen
    Fotograf
  • Kjell Ruben
    Fotograf
  • Anna Margareta Almqvist, Andres Diaz, Ane Sunde
    Ansvarlig hos kunde
  • Sverre Knutsen
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Skaget Hansen
    Annet (må beskrives)
  • Einar Aslaksen
    Fotograf
  • Sigve Aspelund
    Fotograf
  • Kaada
    Musikk